summer came and berlin was the most beautiful place on earth

från början av månaden på yran 

sommarlovet lider mot sitt slut och skolan börjar om två dagar. 
känns segt att behöva gå upp tidigt om morgnarna igen och ha på sig riktiga byxor,
har mest pyst runt i shorts eller mysbyxor den här sommaren haha.
men det ska ändå bli kul att träffa klassen och skönt att ha rutiner igen!

denna sommar har varit mycket händelserit tycker jag!
lovet invigdes med att se tyskland spela sin första match mot portugal i fotbolls-vm.
ja min familj är lite nördiga när det gäller tyskland och fotboll haha. den matchen vann de ju, givetvis ;)
sedan åkte vi till gävle för att fira midsommar med hela tjocka släkten och det var så mysigt så,
dock svinkallt så dunjackor användes flitigt under kvällen.

sedan, i ren panik nästan, bokade vi en resa till tyskland för att få njuta av lite värme,
så vi åkte till norra tyskland den här gången och chillade vid havet mest varje dag, blev riktigt brun!
resan avrundades med att se tyskland spöa argentina i vm-finalen vilket firades på en restaurang med
ca 200 andra personer, det var riktigt häftig! en sån härligt upplevelse alltså, alla var helt galna och skek
och jublade, och det var så magiskt att sitta där och sjunga med i alla hejarsånger.

en dryg vecka senare åkte vi till tyskland igen, den här gången var det bara jag och mamma målet var berlin.
också en jättemysig resa! halva tiden turistade vi genom att besöka
t.ex. europas stösta chokladcafé/restaurang/fabrik där vi även åt middag: kyckling med sötpotatimos och choklad, hur sjukt?!
haha. vi stod även under brandenburger tor, besökte checkpoint charlie, riksdagshuset, east side
gallery, koncentrationslägret sachsenhausen och gick på musikal.
andra halvan av tiden spenderade vi med våra släktingar som bor där, jättemysigt!

vi åkte hem och två dagar senare vankades storsjöyran!!
har ju räknat upp i ett tidigare inlägg vilka artister jag såg så ska inte gå in mer på det men det var också en
jätterolig upplevelse, hade aldrig varit på yran innan hehe.
 hängde även med min kära vän mikaela som jag inte träffat sedan januari, fattar ni hur länge det är?!?
så det var riktigt roligt att ses igen!

ca en vecka senare åkte jag ner till mitt älskade arbrå (i hälsingland) där jag kommer ifrån
och träffade barndomsvänner. vi gjorde cheesecake, åkte moppe mitt i natten, tog en sväng till söderhamn,
satt på en brygga tills mitt i natten, grillade marshmallows och hade det supermysigt!!

har även hängt en hel del med andra vänner.
vi har ätit, snackat skit och skrattat i massor och det är sånt man behöver för att inte bli knäpp
när man saknar rutiner under lovet ;)

är ledsen att jag bloggar så sällan men det ska väl också styras upp nu när skolan börjar
och nu blev detta ett extremt långt inlägg så måste sluta skriva nu innan folk inte orkar läsa längre,
PUSS ♥
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Naw var roligt att träffa dig igen också :*

2014-08-23 @ 22:17:58
Postat av: Mikaela

Naw var roligt att träffa dig igen också :*

2014-08-23 @ 22:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0