2014

2014 har varit ett bra år.
jag har träffat nya människor, tappat en del vänner men även kommit närmare andra vänner.
jag har lärt mig mycket om mig själv och gjort saker som jag inte trodde jag skulle göra.
det har i alla fall varit bättre än 2013, då min mormor dog, jag utreddes för en mindre hjärntumör 
(vilket jag som tur var inte hade!), jag började gymnasiet och flyttade hemifrån.
en hel del förändringar och en riktig berg-och dalbana alltså.
 
 
januari
 
nytt år, ny lägenhet.
renoverade och flyttade in i min nuvarande lägenhet.
festade en del, åkte till gävle på begravning,
alltså både uppgångar & nedgångar.


februari
 
fyllde 17, julia kom på besök, festade en hel del med joel & jesper,
helges var alla hjärtans dag-fint, hängde på tingshuset
och jag & min fina klass hade vår första klasskonsert.


mars

upptäckte hur kul det är att spela basflöjt, åkte ner till järvsö & åkte slalom med familjen sundell,
åkte till bydalen och åkte ännu mer slalom på friluftsdagen, satte in tandställningen,
gick på musik direkt där några sjukt duktiga killar i min klass vann hela grejen,
och jag blev både laktosintolerant och började få akupunktur.
 
 
 
april

jag & bästis åkte till tänndalen på påsklovet där det var löjligt fint väder,
resten av lovet låg jag på altan och solade pga +20 grader hela veckan,
åt årets första glass och det repades en hel del till årets vårprojekt (konsert med kören),
denna gång med disneytema. jag var jasmine från aladdin!
 
 
 
maj

hände inte så mycket denna månad tror jag.
hängde en hel del med gamla kompisar och var överförtjust i att
det äntligen var så ljust på kvällarna
(bilden är tagen 21:49)

 
juni
 
har faktiskt inte en enda vettig bild från juni, men det hände i alla fall en del saker!
vi sjöng för studenter, fick sommarlov, fotbolls-vm i brasilien tog sin början så vi satt såklart bänkade
framför tvn varje gång tyskland spelade (och vann ;)).
firade midsommar i gävle i dunjackor


juli
 
nu händer det grejer!
i början av månaden åkte jag och lilla familjen till norra tyskland på semester.
var mest vid havet och stekte i solen, badade, hade ständigt sjögräs i håret och hade det allmänt gött
i några dagar. vi hälsade även på min gammelmorbror som bl.a. föder upp duvor, så på bilden ser ni en duvkyckling/unge (ganska ful men). 
vi hade inte bokat någon hembiljett eftersom vi ville avvakta och se ifall tyskland gick vidare till vm-final,
för om de gjorde det så ville vi vara kvar och uppleva det. och det gjorde de ju!
vi kollade på matchen i en restaurang tillsammans med 200-300 andra personer och det var så sjukt härlig
stämning när de vann. helt sjukt! lätt en av de bästa upplevelserna i mitt liv, extremt kul.
sedan åkte vi hem till sverige igen och en dryg vecka senare åkte jag & mamma ner till berlin.
där bodde vi hos några släktingar och turistade hela dagarna.
besökte bl.a. sachsenhausen, checkpoint charlie, brandenburger tor, gick på musikal på potsdamer platz,
åkte sightseeingbuss, åt frukost på kadewe osv...riktigt kul!
två dagar efter jag kom hem var det dags för storsjöyran,
veronica maggio och kartellen var helt klart bäst!!
  
 
 
 
 augusti
 
åkte till mitt kära arbrå och hängde med barndomsvänner,
började tvåan på gymnasiet, fick tillbaka rutiner i vardagen, skrev in mig på körskolan,
började gå till sjukgymnasten och livet rullade på

 
september

tog mig i kragen och klippte håret för första gången på 2,5 år, fikade en hel del,
det var val och jag lärde mig mycket om de olika partierna och hösten kom sakta men säkert

oktober

har nästan inga bilder alls från hösten och vintern haha.
men ja i oktober så hände det väl inte så mycket,
dagarna gick och det blev allt mörkare om kvällarna.


november

här hände det en del grejer!
hade ensemblekonsert + ensembleturné, min klass hade klasskonsert,
musikarnas årliga halloweenfest ägde rum, vi firade alva som fyllde år,
jag blev paranoid och hade en hel del sömnlösa nätter
och det var audition för den kommande luciakonserten,
och min grupp kom med! whoop


december

massor av rep för luciakonserten, fikade med mina favoriter,
åkte till gävle på 80-årskalas, köpte julklappar, fick jullov, firade julafton.
snart är det nyår och jag ser fram emot 2015, det kommer bli ett händelserikt år med massor
av nya möjligheter.
puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0